חידוש רישיון משיט

באדווה בית הספר לשייט מציעים מגוון רחב של קורסים ומסלולי לימוד און ליין בתחום השייט. ניסיון שצברנו משנת 1995 מאפשר לנו לרכז את מסלולי הלימוד תחת קורת גג אחת ולעמוד לרשותך גם במהלך חידוש הרישיון. איתנו לא יקרה מצב שבו יתפסו אותך בלי רישיון בתוקף ואנו נחסוך לך זמן, כסף ואנרגיות.

מתי צריך לחדש את הרישיון?

חשוב לזכור שלרישיון לאופנוע ים, סירה או כל כלי שייט אחר אין פקיעת תוקף. זהו רישיון שתקף כל החיים ולכן מחדשים אותו רק במקרים הבאים:

א. שלילה בצו בית משפט או צו מנהלי – שלילה יכולה להינתן בצו בית משפט בעקבות עבירה על חוקי השייט, או בצו מנהלי של שוטר ימי. השלילה בצו בית משפט או צו מנהלי דומה מהבחינה הזו לשלילת רישיון על כלי רכב. לפיכך, ניתן לחדש את הרישיון רק לאחר תום תקופת השלילה כפי שנקבעה בצו בית משפט או בצו מנהלי.

ב. אי תשלום האגרה – החוק מחייב תשלום של אגרת הרישיון אחת לתקופה מסוימת. מנהל הספנות הוא הגורם שאחראי על כך במשרד התחבורה, והעדכון לבעלי הרישיון נשלח יחד עם הודעת תשלום.

ג. אובדן – במידה והרישיון אבד, ניתן לפנות בכתב למנהל הספנות במחלקה לכלי שייט קטנים ומשיטים ולבקש העתק רישיון בתשלום נפרד. הליך החידוש במקרה של אובדן תקף גם למקרה שתעודת המשיט אבדה, נגנבה או הושחתה.

חידוש רישיון משיט – באחריות

אנחנו באדווה בית הספר לשייט מספיק מנוסים כדי לדעת שלא תמיד עולה בדעתך לחדש את תעודת המשיט. עם זאת, מתפקידנו להזכיר שאחריות חידוש תעודת המשיט מוטלת על בעל התעודה בלבד. נכון להיום, תעודת המשיט מחודשת לתקופה של עד 5 שנים והחידוש חל ביום ההולדת של מחזיק התעודה – על פי תאריך הלידה הלועזי הרשמי כפי שמופיע ברשומות.

איך מחדשים את התעודה?

בשלב הראשון של חידוש רישיון משיט מקבל בעל התעודה לביתו את ספח התשלום כחודש לפני שפג התוקף. במידה והספח לא מגיע, ניתן לברר את הסיבה מול המוקד הארצי או המוקד הממוחשב שפעיל 24 שעות ביממה. בשלב השני יש לשלם את אגרת תעודת המשיט בבנק הדואר בהתאם לטבת עלויות, ובשלב השלישי מקבלים את תעודת המשיט הקבועה בתוך חודשיים.

סיבות בריאותיות לשלילת תעודת משיט

נציגי אדווה בית הספר לשייט יכולים לעמוד לרשותך במצבים שבהם עולה חשש לפיה רישיון המשיט שלך נשלל שלא כחוק. באופן עקרוני בסמכותה של רשות הספנות והנמלים לשלול רישיון משיט רק אם נתגלו אצל בעל התעודה מגבלות במערכת העצבים, העצמות, הראייה או השמיעה ואם נפגעה בריאותך בדרך אחרת.

שלילת רישיון משיט בשל התנהגות לא הולמת

ברשות הספנות והנמלים יכולים לשלול את רישיונך בגלל הגשת כתב אישום נגדך על עבירה שנובעת מהשטת כלי שיט, אם קיבלת את התעודה על סמך פרטים כוזבים או אם התנהגת באופן הנוגד את כללי הימאות הטובה. בתוך כך, הרשות רשאית להתלות את הרישיון שלך בהשתלמות ועמידה בדרישות עיוניות ומעשיות להסמכה.

חידוש רישיון משיט – אתך לאורך כל הדרך

לנו באדווה בית הספר לשייט ברור שתהליך החידוש של רישיון משיט עלול להיות מתסכל ויקר. אצלנו מחכים לך מורים מנוסים לשייט ומאחורינו שורה ארוכה של לקוחות מרוצים. אנחנו מזמינים אותך לפגישת היכרות ללא התחייבות ומחכים לך עם תשובות לכל השאלות.

נשללת? רוצה לעלות בחזרה על הגל? לך נותר רק להשאיר פרטים באתר ונלווה אותך בדרך לחידוש הרישיון והחזרה לשגרה.

מתי צריך לחדש את הרישיון?

חשוב לזכור שלרישיון לאופנוע ים, סירה או כל כלי שייט אחר אין פקיעת תוקף. זהו רישיון שתקף כל החיים ולכן מחדשים אותו רק במקרים הבאים:…

איך מחדשים את התעודה?

ישנם מספר שלבים שיש לבצע כדי לחדש את הרישיון. לקבלת מידע נוסף לחצו..

האם יכולים לשלול את רישיון השייט?

התשובה היא כן. ישנם מס' סיבות לשלילת רישיון השייט. להמשך קריאה לחצו…

האם ניתן לקבל עזרה בחידוש הרישיון?

לנו באדווה בית הספר לשייט ברור שתהליך החידוש של רישיון משיט עלול להיות מתסכל ויקר. השאר פרטים באתר ונלווה אותך בדרך לחידוש הרישיון והחזרה לשגרה.

התקשרו עכשיו – 050-4653515